УКРАЇНА

ГАЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

сорокова (позачергова) сесія восьмого скликання

РІШЕННЯ

від06 липня 2023 року м. Галич  №341

Про результати державного фінансового
аудиту
бюджету Галицької міської
територіальної громади
Івано-Франківського району
Івано-Франківської області

Управлінням Західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області на виконання п.3.8 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на І квартал 2023 року (в частині державних фінансових аудитів) проведено державний фінансовий аудит Галицької міської територіальної громади за період з 01 січня 2020 р. по 31 грудня 2022 року.

Аудитом встановлено, що протягом за 2021-2022 роки доходи бюджету міста Галич разом з офіційними трансфертами склали 385 838,06 тисяч гривень. При цьому, у 2022 році доходи бюджету зменшились на 3,91 % в порівнянні з попереднім роком.

Планові показники дохідної частини з урахуванням офіційних трансфертів у 2021 році недовиконано на 5,36 %. У 2022 році плановий показник дохідної частини з урахуванням трансфертів перевиконано на 4,27%.

При цьому, спостерігається залежність міського бюджету від трансфертів, оскільки їх питома вага у досліджуваному періоді становить 53,57 % в загальній сумі надходжень.

Протягом 2021-2022 років з міського бюджету міста Галич проведено видатків на загальну суму 377 022,73 тисяч гривень. При цьому, у 2022 році видатки бюджету зменшились на 0,44 % в порівнянні з попереднім роком або на 827,56 тисяч гривень.

У цілому спостерігалось недовиконання планових показників по видатках у 2021 році на 10,04% та на 1,58% в 2022 році.

Кредиторська заборгованість за видатками загального фонду станом на 01.01.2022 склала 8319,53 тисяч гривень, а на 01.01.2023 – 14,72 тисяч гривень.

Аудиторське дослідження засвідчило, що бюджет громади має ресурсний потенціал та спроможний забезпечити надання на належному рівні соціальних послуг жителям міста та громади в цілому.

Водночас, аудиторським дослідженням виявлено окремі чинники, які не сприяють максимальному залученню додаткових джерел доходів, ефективному використанню природних ресурсів та ефективному управлінню комунальним майном і землями. За результатами державного фінансового аудиту встановлено, що бюджет громади має резерви для збільшення доходів, використання яких дозволить зміцнити матеріальну і фінансову основу територіальної громади.

За результатами дослідження встановлено, що міською радою не створено єдиної комплексної системи внутрішнього контролю. Окрім того, у ході аудиту виявлено недоліки у фінансово-бюджетній дисципліні, встановлено, що рівень внутрішнього контролю не сприяє наповненню дохідної частини бюджету громади та ефективному використанню коштів.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», результатів проведеного аудиторського дослідження бюджету міської територіальної громади, з метою підвищення ефективності використання фінансової та ресурсної баз міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Керівникам виконавчих органів міської ради, керівникам підприємств та організацій розробити план заходів щодо усунення виявлених під час аудиторського дослідження порушень і недопущення їх у майбутньому, покращення фінансово-бюджетної дисципліни, пошуку додаткових джерел наповнення дохідної частини бюджету та оптимізації видаткової частини з прийняттям відповідних розпорядчих документів, забезпечити контроль за їх виконанням, вжити заходів щодо усунення порушень, забезпечити неухильне дотримання законодавства та недопущення порушень надалі. Заходи подати на затвердження міському голові до 28.07.2023.
2. Фінансовому відділу міської ради спільно з відділами правової та кадрової роботи, економіки та інвестицій, земельних відносин міської ради вжити заходів щодо максимального залучення до бюджету міської територіальної громади доходів та зборів, не допускати утворення недоїмки та заборгованостей до бюджету.
3. Керівникам виконавчих органів міської ради, керівникам підприємств та організацій забезпечити усунення порушення вимог земельного законодавства, дотримання вимог чинного законодавства при розпорядженні об’єктами нерухомого майна і землями комунальної власності та недопущення порушень в частині розпорядження комунальними ресурсами у майбутньому.
4. Керівникам комунальних підприємств розробити та подати на затвердження фінансові плани комунальних підприємств. Відділу економіки та інвестицій міської ради управління комунальними підприємствами здійснювати у відповідності до статутних цілей та завдань, здійснювати постійний контроль за фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств. Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам здійснювати з обов'язковим визначенням їх цільового спрямування та використання.
5. Керівникам виконавчих органів міської ради забезпечити здійснення всього комплексу заходів (які становлять систему внутрішнього контролю) для забезпечення дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів, досягнення результатів відповідно до встановленої мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності установ (розроблення внутрішніх документів, регламентів, порядків, що регулюють взаємовідносини працівників на всіх стадіях планування, підготовки, здійснення та формування результатів господарських операцій).
6. Доручити міській раді вивчити питання щодо необхідності створення сектору внутрішнього аудиту Галицької міської ради з метою забезпечення систематичного контролю за господарськими операціями та процесами.
7. Керівникам виконавчих органів міської ради, керівникам комунальних підприємств та установ забезпечити усунення порушень, виявлених у ході проведення ревізії бюджету міської територіальної громади Івано-Франківської області, фінансово-господарської діяльності за період з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2022 року.
8. Керівникам виконавчих органів міської ради проінформувати Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області про проведену роботу з усунення виявлених недоліків, порушень, вжиті заходи, прийняті управлінські рішення.
9. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради В.Дебенко та постійну комісію міської ради з питань бюджету, фінансів, податків та інвестицій (О.Мельничук).


Міський голова          Олег КАНТОР