ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

КУ "Інклюзивно-ресурсний центр"

Підготував:

Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" ГМР

Статус:

Новий проект

Дата:

06.03.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 03-7
Про роботу комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області за 2024 рік

ПРОЄКТ

УКРАЇНА

ГАЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

____________________ сесія восьмого скликання

РІШЕННЯ

від __________ 2025 року    м. Галич    №____

Про роботу комунальної установи
«Інклюзивно
-ресурсний центр»
Галицької міської ради Івано-Франківського району
Івано-Франківської області за 202
4 рік

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 42 постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами), Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області (нова редакція), затвердженого рішенням шістнадцятої сесії міської ради восьмого скликання від 30 вересня 2021 року №1456, заслухавши та обговоривши звіт директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області М. Палагнюк за 2024 рік, міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Звіт директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області М.Палагнюк за 2024 рік взяти до відома (додається).
2. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області М.Палагнюк:

2.1. Здійснювати управління комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області відповідно до чинного законодавства.

2.2. Продовжити роботу щодо зміцнення та оновлення матеріально-технічної бази інклюзивно-ресурсного центру.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради В.Дебенко та постійну комісію міської ради з питань освіти та науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, молодіжної політики, культури і спорту (М.Шипітка). 


Міський голова   Олег КАНТОР


Секретар міської ради

___________ В.Костишин

Заступник міського голови з питань

діяльності виконавчих органів міської ради

___________ В.Дебенко

Начальник відділу

правової та кадрової роботи міської ради

________________О.Гречух

Начальник організаційного

відділу міської ради

____________ Н.Якубішин

Начальник відділу освіти

міської ради

____________ І.Матейко

Профільна комісія:

___________________________

Розробник:

Директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»

Галицької міської ради

_____________ М.Палагнюк

тел. 0969272886

ЗВІТ

про роботу комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району

Івано-Франківської області за 2024 рік

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області (далі – КУ ІРЦ) створена та діє на підставі Статуту з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої  освіти та інших закладах освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу (Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 (зі змінами).

Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності КУ ІРЦ  у 2024 році були:

  • проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  • надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
  • консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
  • забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
    • у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
    • у семінарах, тренінгах, майстер – класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміном досвіду, тощо;
  • залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
    • дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
    • дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
  • визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
  • визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
  • надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
  • ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ».
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку, в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Галицької міської ради надає послуги дітям з Галицької, Бурштинської, Більшівцівської та Дубовецької територіальних громад. 10 листопада 2022 року між даними громадами підписано Договір про співробітництво територіальних громад у формі спільного фінансування (утримання) установи.

Кількість дітей, які проживають на території обслуговування

Галицька ТГ 3099
Бурштинська ТГ 3330
Дубовецька ТГ 1200
Більшівцівська ТГ 1082
Всього 8711

Станом на грудень 2024 року на обліку КУ ІРЦ перебувають 179 дітей (65 – з Галицької ТГ, 85 – з Бурштинської ТГ, 16 – з Більшівцівської ТГ, 13 - з Дубовецької ТГ), у тому числі й діти, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) внаслідок збройної агресії російської федерації (18 дітей).

Більшівцівська
ТГ
Бурштинська ТГ Галицька
ТГ
Дубовецька ТГ Всього
Функціональні труднощі 3 17 14 4 38
Фізичні
труднощі
4 6 4 1 15
Інтелектуальні труднощі 9 48 37 7 101
Соціоадаптаційні труднощі 0 14 10 1 25
Всього 16 85 65 13 179

В установі згідно штатного розпису працюють:

директор, фахівці (консультанти): вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель-реабілітолог, два практичних психологи; сестра медична, бухгалтер, прибиральник службових приміщень, двірник.

У звітному періоді фахівцями КУ ІРЦ здійснено 79 комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дітей, батьки яких звернулися до центру із заявою. У тому числі: 36 – первинних і 43 – повторних. Після проведення комплексних оцінок батькам та особам, які їх замінюють видані висновки, в яких зазначено рекомендації щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей кожної дитини.

Кількість проведених комплексних оцінок

2019 рік 2020 рік 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік Всього
Більшівцівська ТГ 16 0 2 7 6 6 37
Бурштинська ТГ 31 13 17 22 33 39 155
Галицька ТГ 41 16 23 25 24 29 158
Дубовецька ТГ 5 7 4 7 3 5 31
Всього 93 36 46 61 66 79 381

Фахівці ІРЦ використовують сучасні методики для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, це WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (міжнародна шкала продуктивності), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутистичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутистичного спектру), додаткове обладнання та дидактичні матеріали.

Супровід закладів освіти, в яких організовано інклюзивне навчання

Кількість дітей, для яких організовано інклюзивне навчання

Галицька ТГ 33
Бурштинська ТГ 41
Дубовецька ТГ 11
Більшівцівська ТГ 10

З метою надання якісної підтримки в освітньому процесі дітям з ООП, батькам та педагогічним працівникам фахівці ІРЦ є учасниками команд психолого-педагогічного супроводу дітей в кожному закладі освіти з інклюзивним навчанням. Протягом 2024 року педагогічні працівники КУ ІРЦ взяли участь у 186 засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу, на яких надали консультативну допомогу з питань організації інклюзивного навчання, відповідно до визначених освітніх потреб дітей; брали участь у підготовці індивідуальної програми розвитку, надали учасникам команд супроводу методичну та просвітницьку допомогу щодо особливостей організації освітнього середовища та ін. Проведено нараду керівників ЗЗСО та відповідальних за організацію інклюзивного навчання в закладах освіти та три інструктивно-методичні наради для асистентів вчителя та асистентів вихователя.

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг

У 2024 році корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсному центрі отримували 24 дитини. Фахівцями проведено 3016 корекційних занять, які були спрямовані на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфери, мовленнєвого та фізичного розвитку, соціальну адаптацію.

Для якісного надання послуг в інклюзивно-ресурсному центрі облаштовано й підключено до мережі Інтернет 5 кабінетів (кабінет для спільних засідань фахівців інклюзивно-ресурсного центру, кабінет для проведення групових психолого-педагогічних занять, кабінет практичного психолога, кабінет вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога, зал для занять з лікувальної фізичної культури). Кабінети оснащені сучасними меблями та всім необхідним комп’ютерним та реабілітаційним обладнанням (профілактор Євмінова, реабілітаційні бруси, велотренажер, орбітрек, шведська стінка, балансир, віброплатформа, масажний стіл тощо).

Також для вихованців центру протягом 2024 року проводилися групові заняття та святкові заходи: свято до Дня захисту дітей, Великоднє деревце, акція «Вишиванка – код нації», групові заняття із психологом за програмою «Зцілення душі і тіла» в рамках проекту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров'я», свято до Дня св. Миколая.

Консультативна допомога

Важливим аспектом діяльності КУ ІРЦ є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами та педагогічним працівникам. З цією метою проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи та практичні заняття, консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти та зарахування до них. Директором та фахівцями центру надано 906 консультацій. Тематика консультацій у більшості випадків стосувалася особливостей розвитку дитини відповідно до виду порушення, результатів комплексного обстеження когнітивної та емоційно-вольової сфер, мовленнєвого та фізичного розвитку. Педагогічні працівники переважно потребували консультацій щодо порядку організації інклюзивного навчання в закладах освіти, складання індивідуальної програми розвитку дитини та проведення корекційно-розвиткових занять.

Також батьки вихованців КУ ІРЦ протягом року із задоволенням брали участь у засіданнях Батьківського клубу.

Професійна підготовка та самоосвіта фахівців ІРЦ

Протягом року фахівці КУ ІРЦ підвищували свій професійний рівень на базі ІФОІППО, на платформах EDERA, Prometeus; прослухали вебінари, практичні семінари організовані інститутами післядипломної підготовки педагогічних працівників різних регіонів. Відповідно, отримали підтверджуючі документи.

В серпні 2024 року практичні психологи Шувар Х. та Кузюк А. пройшли навчання в рамках спільного проєкту ОБСЄ та Національної сервісної соціальної служби України «Розбудова спроможностей національних місцевих партнерів у наданні психологічної підтримки та соціального захисту дітям».

У жовтні 2024 року практичний психолог Шувар Х. пройшла навчання для тренерів за Програмою емоційного та фізичного відновлення від Центру психосоматичної медицини (Проект USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я»).

Протягом листопада – грудня 2024 р. усі педагогічні працівники пройшли навчання за програмою підвищення кваліфікації для директорів, фахівців (консультантів) ІРЦ «Відновлення спроможності ІРЦ забезпечувати якісні послуги у громадах в умовах війни» у межах реалізації Швейцарсько-українського проєкту DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти».

Безперервне професійне вдосконалення забезпечує своєчасну, якісну та кваліфіковану допомогу дітям з особливими освітніми потребами, батькам, педагогічним працівникам і є пріоритетними та першочерговими завданнями інклюзивно-ресурсного центру.

Зміцнення матеріально-технічної бази КУ ІРЦ

У 2024 році за сприяння Галицької міської ради та надану благодійну допомогу:

- реалізовано проєкт «Літній павільйон – простір для розвитку» біля КУ ІРЦ завдяки співпраці між громадською організацією «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» та Галицькою міської радою щодо впровадження Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» (грант ГО «ДОККУ» на суму 130 000,00 грн);

- закуплено та встановлено систему зовнішнього відеоспостереження на території КУ ІРЦ;

- отримано та роздано закладам освіти дидактичні матеріали від команди волонтерів Бремена і Гамбурга;

- отримано та роздано для вихованців центру солодкі подарунки до Дня св.Миколая від ТОВ «ГАЛАГРО-ДОБА» та Goodvalley;

- отримано та роздано продукти, одяг та засоби реабілітації (крісла колісні, ролятори, вертикалізатори) від партнерів з Німеччини (Гамбург).

Фінансування КУ ІРЦ

Фінансування інклюзивно-ресурсного центру здійснюється засновником відповідно до законодавства. Виплата заробітної плати педагогічним працівникам ІРЦ здійснюється з освітньої субвенції.

Оплата праці за рахунком освітньої субвенції педагогічним працівникам становить у 2024 році становить 1 596 553,56 грн.

з них:

– заробітна плата 1 325 889,30 грн.,

– нарахування на заробітну плату 270 664,26 грн.

Всі інші видатки (виплата заробітної плати технічним працівникам, оплата за користування комунальними послугами, зміцнення матеріально-технічної бази) – з місцевого бюджету територіальної громади та з бюджетів громад з якими укладеного Договір про співробітництво.

У 2024 році використано коштів на суму 470 366,93 грн., з них:

- Галицька ТГ – 283 587,09 грн.,

- Буршинська ТГ – 113 670,00 грн.,

- Дубовецька ТГ – 73 109,84 грн.

Згідно кошторисних призначень за 2024 рік кошти використано:

- заробітна плата 285 549,28 грн.;

- нарахування на заробітну плату 62 943,49 грн.

- предмети, матеріали, обладнання та інвентар – 8 026,70 грн.,

- оплата послуг (крім комунальних) – 64 740,00 грн.,

- медикаменти та перев’язувальні матеріали – 2 129,57 грн.;

- оплата за водопостачання – 1 567,82 грн.,

- оплата електроенергії – 16 132,97 грн.,

- оплата природного газу – 26 205,94 грн.,

- оплата за поводження з побутовими відходами – 3 071.16 грн.,

Основними напрямками розвитку КУ ІРЦ є:

- придбання автомобільного транспортного засобу спеціального призначення та організація роботи мобільного ІРЦ;

- поповнення матеріально-технічної бази, а саме придбання персональних комп’ютерів для оптимізації роботи на платформі «Україна.Інклюзія», на якій формуються Висновки про комплексну психолого-педагогічну оцінку;

- вдосконалення та посилення супроводу батьків, які виховують дітей з ООП;

- вдосконалення педагогічної майстерності фахівців установи з питань раннього втручання та альтернативної і додаткової комунікації, інноваційних методів роботи з дітьми з ООП (Ayres Sensory Integration – сенсорна інтеграція, Методика Floortime, АВА (Applied Behavior Analysis) – прикладний аналіз поведінки, розширення навиків роботи на Профілакторі Євмінова, Рефлексотерапія, логопедичний масаж, танцювальна ігрова гімнастика).

Директор       Мар’яна ПАЛАГНЮК